Cele:
1. „Ptaki i ich jaja”. Dzieci dopasowują jaja ptaków do ich właścicieli. Ich zadaniem jest porównywanie ich wielkości, kolor i wagi. Wyszukują różnice i podobieństwa między kurą i kogutem. Pogadanka na temat ciekawostek o kurze. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Skąd się biorą jajka?”
https://e-bliskoprzyrody.pl/ptasie-jaja/
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
2. „Z czego składa się jajo?”. Wspólnie z dzieckiem wykonujemy eksperyment z jajkiem. Omawiamy wynik eksperymentu, analizujemy skład i budowę jajka.
3. „Jak wygląda pisklę?”. Dziecko wykonuje prace plastyczną z wykorzystaniem techniki stemplowania. Do pracy potrzebujemy:
- narysowany/ wycięty szablon kurczaczka
- materiał, którym dziecko będzie stemplować (np. pocięta na małe kawałki gąbka, przecięty na połowę mały ziemniak, folia bąbelkowa, odciskany w farbie widelec, szczoteczka do zębów, patyczki do uszu)
- żółta farba.
Powodzenia! :)
Podsyłamy również link z generatorem tuneli grafomotorycznych. Wspólnie z dziećmi mogą Państwo ułożyć idealne szlaczki! :)
Życzymy miłego dnia!