24.03.2020 Skąd się biorą jajka?

Cele:

  • dopasowywanie jajek ptaków do ich właścicieli
  • opisywanie podobieństwa i różnic pomiędzy kogutem i kurą
  • opisywanie cyklu życia kury
  • wykonywanie kurczaków techniką stemplowania

 

1. „Ptaki i ich jaja”. Dzieci dopasowują jaja ptaków do ich właścicieli. Ich zadaniem jest porównywanie ich wielkości, kolor i wagi. Wyszukują różnice i podobieństwa między kurą i kogutem. Pogadanka na temat ciekawostek o kurze. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Skąd się biorą jajka?”

https://e-bliskoprzyrody.pl/ptasie-jaja/ 

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A  

 

2. „Z czego składa się jajo?”. Wspólnie z dzieckiem wykonujemy eksperyment z jajkiem. Omawiamy wynik eksperymentu, analizujemy skład i budowę jajka.

 

3. „Jak wygląda pisklę?”. Dziecko wykonuje prace plastyczną z wykorzystaniem techniki stemplowania. Do pracy potrzebujemy:

-  narysowany/ wycięty szablon kurczaczka

- materiał, którym dziecko będzie stemplować (np. pocięta na małe kawałki gąbka, przecięty na połowę mały ziemniak, folia bąbelkowa, odciskany w farbie widelec, szczoteczka do zębów, patyczki do uszu)

- żółta farba.

 

Powodzenia! :) 

 

Podsyłamy również link z generatorem tuneli grafomotorycznych. Wspólnie z dziećmi mogą Państwo ułożyć idealne szlaczki! :) 

 

Życzymy miłego dnia!