31.03.2020 Gdzie mieszka krowa, koń, świnia, kura?

 Cele ogólne:

  •  Podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej
  •  Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowlanych w gospodarstwie
  •  Reakcja na sygnały słowne i dźwiękowe
  •  Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów               

1. Przypomnijcie sobie piosenkę „Stary Donald fermę miał"     

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5Gz     

2.Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Może przypomnicie sobie ich odgłosy? A żeby Wam było łatwiej mamy dla Was   ciekawy filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

3.„Kogo mogę spotkać na wsi?” – opowieść ruchowa. Mama czyta opowiadanie, dzieci wykonują ruchy odpowiednio do słuchanej treści:

Jest ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach, później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz, jest bardzo wcześnie, dlatego gospodarz przeciąga się i szeroko otwiera buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta – myśli gospodarz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz pora wyprowadzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita się ze swoimi czterema krowami, przywiązuje im specjalny sznurek – postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli, zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.

4. Niektórzy z Was mają karty pracy. Otwórzcie je na stronie 20                                                 

Spróbujcie   wypowiedzieć nazwy zwierząt sylabami, a potem głoskami. Należy posegregować zwierzęta, których nazwa zaczyna się tą samą głoską.

5. A teraz przygotujcie plastelinę i ulepcie kilka zwierzątek z gospodarstwa domowego. Może z kartonu zrobicie stajnie dla konia? Możecie go jeszcze ozdobić według własnego pomysłu.:)

Czekamy na zdjęcia!!!

I jeszcze kilka angielskich słówekJ

  cow – krowa;  horse – koń;  goat – koza;  chicken – kurczak;  cat – kot;  dog – pies.

 

A po pracy nie zapomnijcie umyć dobrze rączek! Pomoże Wam w tym Myszka W Paski.:)

https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

 

Dobrego dnia Szaraczki!!! Życzymy zdrówka  Wam i Waszym rodzinkom!

  serdecznie pozdrawiamy!

Nauczycielki z grupy szarej:

Ewa Pawłowska – Florczak

Perpetua Żuchowska