18.05.2020 Co mnie cieszy.

Cele:

- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć

- doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych

 

1. „Coraz cieplej” - masaż relaksacyjny

Słonko świeci na niebie                                     Rysowanie koła

I uśmiecha się do ciebie.                                    Rysowanie na środku pleców półkola (uśmiech)

Topią się sopelki,                                                 Przeciąganie końcami palców obu rąk z góry na dół

Kapią z nich kropelki: kap, kap, kap                 Pukanie końcami wszystkich palców po całych plecach

 

2. „Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przypomina nazwy uczuć ( smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony). Dzieci biorą lusterko, patrzą na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem... smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony i wykonują miny.

 

3. „Znaki uczuć” – zabawa dydaktyczna na podstawie obrazków w pdf ( smutek, radość, złość, zdziwienie). Rodzic pokazuje dziecku różne uczucia na podstawie obrazków - załącznik PDF.
Dziecko przygląda się ilustracjom i próbuje zrobić taką minę, jaka jest na obrazku. Dziecko może podać przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.

 

4. „Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie KP2.37 i doświadczeń dzieci.

Dzieci otwierają książkę str. 37. Opowiadają, co znajduje się na rysunkach oraz naklejają w okienkach symbole uczuć – smutku, zdziwienia, strachu lub radości.

 

Miłej zabawy z zadaniami:)

Pozdrawiam