Cele:
- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć
- doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych
1. „Coraz cieplej” - masaż relaksacyjny
Słonko świeci na niebie Rysowanie koła
I uśmiecha się do ciebie. Rysowanie na środku pleców półkola (uśmiech)
Topią się sopelki, Przeciąganie końcami palców obu rąk z góry na dół
Kapią z nich kropelki: kap, kap, kap Pukanie końcami wszystkich palców po całych plecach
2. „Co mówi lusterko?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przypomina nazwy uczuć ( smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony). Dzieci biorą lusterko, patrzą na siebie w lusterku, mówiąc: Teraz jestem... smutny, wesoły, zdziwiony, przestraszony i wykonują miny.
3. „Znaki uczuć” – zabawa dydaktyczna na podstawie obrazków w pdf ( smutek, radość, złość, zdziwienie). Rodzic pokazuje dziecku różne uczucia na podstawie obrazków - załącznik PDF.
Dziecko przygląda się ilustracjom i próbuje zrobić taką minę, jaka jest na obrazku. Dziecko może podać przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.
4. „Co mnie cieszy? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie KP2.37 i doświadczeń dzieci.
Dzieci otwierają książkę str. 37. Opowiadają, co znajduje się na rysunkach oraz naklejają w okienkach symbole uczuć – smutku, zdziwienia, strachu lub radości.
Miłej zabawy z zadaniami:)
Pozdrawiam