3 latki
Temat: wakacyjna pogoda – Summer weather
1. Popatrz na obrazki – What’s the weather like today? (jaka jest pogoda?)
It’s sunny it’s hot
it’s stormy
Wskazówka dla rodziców: powtarzamy każde wyrażenie wiele razy. Warto opisywać je gestami, np. it’s sunny – wyciagamy ręce w górę i machamy palcami (nasze dłonie to słoneczkaJ)
it’s hot- ocieramy dłonią pot z czoła
it’s stormy – głośno klaszczemy (odgłos grzmotów)
Na początku wypowiadamy każde wyrażenie, dziecko powtarza razem z nami wykonując przy tym odpowiedni gest. Następnie my wypowiadamy wyrażenie, a dziecko ilustruje je gestem.
2. Nauka piosenki Mr Golden Sun
https://www.youtube.com/watch?v=bmAVDglbG88
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Hiding behind a tree.
Little children are asking you,
Please come out so we can play with you.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Hiding behind a tree.
Little children are asking you,
Please come out so we can play with you.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
wyrażenia z piosenki – objaśniamy I pokazujemy (wszystkie gesty są pokazane na wideo do piosenki):
shine down on me- zaświeć na mnie
hiding behind a tree – chowając się za drzewem
Little children are asking you- małe dzieci proszą cię
please come out- proszę wyjdź
so we can play with you – żebyśmy mogły się z tobą bawić
6 latki
Temat: Summer trip – letnia wycieczka
1. Lato to czas wyjazdów. Co możemy zabrać na wakacyjną wycieczkę?
blanket – koc sunscreen- krem przeciwsłoneczny
water- woda sunglasses- okulary przeciwsłoneczne
rainproof jacket-kurtka przeciwdeszczowa sun hat- kapelusz przeciwsłoneczny
(Wskazówka dla rodziców – jeśli to możliwe użyjmy rzeczy które mamy w domu, schowajmy je do torby i poprośmy dziecko aby z zamkniętymi oczami, poprzez dotyk spróbowały odgadnąć co spakowaliśmy. Dzieci uczą się wszystkimi zmysłami i lubią zgadywanki. Inną formą nauki poprzez zgadywanie jest identyfikowanie rzeczy po dźwiękach,zapachach: możemy zaszeleścić kurtką, zachlupotac wodą, podsunąć krem pod nos. To wszystko oczywiście przy zasłoniętych oczach dziecka.)
2. Na wycieczce każdy ma lepszy apetyt. Piosenka „We are going on a picnic” opowiada o jedzeniu które możemy zabrać na piknik. Posłuchajcie i zaśpiewajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=1WNxXjSTQWo
Tekst piosenki:
What a beautiful day! What do you want to do today?
Hey, I’ve got an idea! Yeah!
We’re going on a picnic.
Going on a picnic. Going on a picnic.
Picnic, picnic. What do you want to eat ?
Hey what should we bring on our picnic?
Salad, salad!
Chicken, chicken!
Cheese, cheese!
Yummy yummy yum yum yum!
Cookies, cookies!
Ice tea, ice tea!
Cake, cake!
Yummy yummy yum yum yum! Yeah!
We’re going on a picnic.
Going on a picnic. Going on a picnic.
Picnic, picnic. What do you want to eat ?
We’re going on a picnic. Going on a picnic. Going on a picnic
Picnic, picnic. Picnic, picnic. Picnic!
słowniczek:
salad – sałatka
chicken- kurczak
cookies- ciastka
cheese- ser
ice tea- mrożona herbata
cake- ciasto
3. Zadanie: odpowiedz na pytania- answer the questions
What colour is cheese? (jakiego koloru jest ser?)
What food is sweet? (jakie jedzenie jest słodkie?)
Is ice tea hot or cold? (czy mrożona herbata jest gorąca czy zimna?)
What are you wearing when it’s sunny? ( co zakładasz gdy jest słonecznie?)
What are you wearing when it’s rainy? ( co zakładasz gdy jest deszczowo?)
5 latki
Temat: Summer trip – letnia wycieczka
1. Lato to czas wyjazdów. Co możemy zabrać na wakacyjną wycieczkę?
blanket – koc sunscreen- krem przeciwsłoneczny
water- woda sunglasses- okulary przeciwsłoneczne
rainproof jacket-kurtka przeciwdeszczowa
(Wskazówka dla rodziców – jeśli to możliwe użyjmy rzeczy które mamy w domu, schowajmy je do torby i poprośmy dziecko aby z zamkniętymi oczami, poprzez dotyk spróbowały odgadnąć co spakowaliśmy. Dzieci uczą się wszystkimi zmysłami i lubią zgadywanki. Inną formą nauki poprzez zgadywanie jest identyfikowanie rzeczy po dźwiękach,zapachach: możemy zaszeleścić kurtką, zachlupotac wodą, podsunąć krem pod nos. To wszystko oczywiście przy zasłoniętych oczach dziecka.)
2. Na wycieczce każdy ma lepszy apetyt. Piosenka „We are going on a picnic” opowiada o jedzeniu które możemy zabrać na piknik. Posłuchajcie i zaśpiewajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=1WNxXjSTQWo
Tekst piosenki:
What a beautiful day! What do you want to do today?
Hey, I’ve got an idea! Yeah!
We’re going on a picnic.
Going on a picnic. Going on a picnic.
Picnic, picnic. What do you want to eat ?
Hey what should we bring on our picnic?
Salad, salad!
Chicken, chicken!
Cheese, cheese!
Yummy yummy yum yum yum!
Cookies, cookies!
Ice tea, ice tea!
Cake, cake!
Yummy yummy yum yum yum! Yeah!
We’re going on a picnic.
Going on a picnic. Going on a picnic.
Picnic, picnic. What do you want to eat ?
We’re going on a picnic. Going on a picnic. Going on a picnic
Picnic, picnic. Picnic, picnic. Picnic!
słowniczek:
salad – sałatka
chicken- kurczak
cookies- ciastka
cheese- ser
ice tea- mrożona herbata
cake- ciasto
3. Zadanie: odpowiedz na pytania- answer the questions
What colour is cheese? (jakiego koloru jest ser?)
What food is sweet? (jakie jedzenie jest słodkie?)
Is ice tea hot or cold? (czy mrożona herbata jest gorąca czy zimna?)
What are you wearing when it’s sunny? ( co zakładasz gdy jest słonecznie?)
What are you wearing when it’s rainy? ( co zakładasz gdy jest deszczowo?)
4 latki
Temat: wakacyjna pogoda – Summer weather
1. Popatrz na obrazki – What’s the weather like today? (jaka jest pogoda?)
It’s sunny it’s hot
it’s stormy
Wskazówka dla rodziców: powtarzamy każde wyrażenie wiele razy. Warto opisywać je gestami, np. it’s sunny – wyciagamy ręce w górę i machamy palcami (nasze dłonie to słoneczkaJ)
it’s hot- ocieramy dłonią pot z czoła
it’s stormy – głośno klaszczemy (odgłos grzmotów)
Na początku wypowiadamy każde wyrażenie, dziecko powtarza razem z nami wykonując przy tym odpowiedni gest. Następnie my wypowiadamy wyrażenie, a dziecko ilustruje je gestem.
2. Nauka piosenki Mr Golden Sun
https://www.youtube.com/watch?v=bmAVDglbG88
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Hiding behind a tree.
Little children are asking you,
Please come out so we can play with you.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Hiding behind a tree.
Little children are asking you,
Please come out so we can play with you.
Oh, Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun,
Please shine down on me.
wyrażenia z piosenki – objaśniamy I pokazujemy (wszystkie gesty są pokazane na wideo do piosenki):
shine down on me- zaświeć na mnie
hiding behind a tree – chowając się za drzewem
Little children are asking you- małe dzieci proszą cię
please come out- proszę wyjdź
so we can play with you – żebyśmy mogły się z tobą bawić
Task: Look at the pictures and tell in what weather you can use this thing.
Zadanie: popatrz na obrazki i powiedz w jaką pogodę użyjesz przedmiotu który widzisz na ilustracji
4.Które z tych rzeczy weźmiesz na letnią wycieczkę? Ile z nich potrafisz nazwać?